Vuosivaihto

Rotaryvaihto-oppilaita Karkun leirillä 2022

Kaarinan Rotaryklubin ohjelmassa on joka toinen vuosi Kaarinalaisille lukion 2-vuosikurssin oppilaille.Seuraava haku on syyskuussa 2024.

Asut 2-4 isäntäperheessä ja tutustut erilaisten perheiden arkeen ja juhlaan. Käyt koulua ja harrastat kuten tekisit kotimaassakin, mutta nyt perheenjäsenenä uudessa ympäristössä.

Tutustut vaihtomaasi ihmisiin ja kulttuuriin ja eri puolilta maailmaa saapuviin vaihto-oppilaisiin.

VUOSIVAIHTOON HAKEMINEN

Vuosivaihto-ohjelmaan haetaan lähtöä edeltävän vuoden syyskuun loppuun mennessä.

Lähetä vapaamuotoinen hakemus (Yksi A4) klubille. kaarinanrotaryklubi@gmail.com

Kerro itsestäsi, perheestäsi ja motiivistasi lähteä ulkomaille vuodeksi vaihtoon.

Älä unohda yhteystietojasi!

Klubi suorittaa hakijaehdokkaiden ja heidän perheidensä haastattelut lokakuun aikana, jonka perusteella klubin ehdokasvalinnat tehdään.

Lähettävän Rotarypiirin 1410 edustajat haastattelevat klubien ehdottamat oppilaat ja heidän vanhempansa marraskuussa ja tekevät lopulliset oppilasvalinnat.

KUSTANNUKSET

Tietoa vuosivaihdon kustannuksista saat nuorisovaihdon sivuilta www.rye.fi ja seuraavana keväänä järjestettävässä valtakunnallisessa koulutuksessa.

VAIHTO ON KAKSISUUNTAISTA

Vuosivaihtoon lähtevän nuoren perheen tulee järjestää yhdessä Kaarinan Rotaryklubin kanssa tulevalle vaihto-oppilaalle isäntäperheet 2-3- kpl. Tämän on oltava valmiina hakemusvuoden loppuun mennessä ja sitoumukset täytetään.

Mikäli tulet valituksi vaihto-vuosi alkaa seuraavan vuoden elokuussa.

Ota yhteyttä nuorisovaihtovastaavaamme:

Jukka Korhonen jtk.korhonen@outlook.com puh.0500-228361