Mitä teemme

Rotareilla on paikallisia palveluprojekteja ja yhdessä toisten klubien kanssa kansainvälisiä projekteja, joilla halutaan vaikuttaa tämän päivän akuutteihin haasteisin. Rotarina sinulla on mahdollisuus toimia ja vaikuttaa. Lisäksi saat mahtavan sosiaalisen verkoston ja elinikäisiä ystäviä.

Mitä teemme Kaarinan Rotaryklubissa

Rotaryn keskeisin toimintamuoto on klubin säännöllinen viikkotapaaminen. Viikkotapaaminen pidetään pääsääntöisesti aina samaan aikaan samassa paikassa. Klubin ohjelmassa on paljon myös tapaamispaikan ulkopuolella olevia tilaisuuksia vakioaikojen sijaan.

Viikkotapaaminen: Kaksi kertaa kuukaudessa maanantaisin klo 17.30 Tuorlan majatalossa, Tuorlantie 1 E, Piikkiö Heinäkuussa ei tapaamisia.

Viikkotapaamisen kesto on normaalisti 1,5 tunnin pituinen. Kokouksen yhteydessä nautitaan myös yhteinen ateria.

Viikkotapaamisen sisältörakenne on klubeissa hyvin samankaltainen. Normaalilla kokouspaikalla pidettävän kokouksen ohjelmaan pyritään sijoittamaan joko oman jäsenen tai vierailevan henkilön pitämä esitelmä tai alustus.

Viikkotapaamisiin ja muihin klubin tilaisuuksiin voivat klubin jäsenten lisäksi osallistua vierailevat toisen klubin rotarit sekä jäsenten puolisot ja ystävät.

Nuorisovaihto

Rotarien yksi vaikuttavimmista toiminnoista on kansainvälinen nuorisovaihto. Vuosittain yli 8000:lle nuorelle maailmassa tarjoutuu mahdollisuus tutustua rotaryjärjestön välityksellä vieraaseen kulttuuriin muutaman viikon, kuukauden tai kokonaisen kouluvuoden ajan vuosivaihdon, kesävaihdon tai kesäleirien muodossa.

Rotaryn nuorisovaihto-ohjelma on turvallinen ja edullinen vaihtokokonaisuus. Turvallisuus perustuu ohjelmaan osallistuvien perusteelliseen koulutukseen sekä vapaaehtoistoimijoista rakentuvaan kotimaasta kohdemaahan ulottuvaan turvaverkkoon. Isäntäperheet ja rotaryklubit eivät saa taloudellista korvausta oppilaan ylläpidosta.

Lue lisää nuorisovaihdosta